Διαπολιτισμική Ικανότητα: Διαδικτυακό σεμινάριο με τον Patrick Gruczkun, Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης

Η πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Πολιτών της Φωτόεσσας, Ασπασία Πρωτογέρου, συμμετείχε στο διαδικτυακό σεμινάριο Εκπαίδευσης Διαπολιτισμικής Ικανότητας, που πραγματοποιήθηκε από τον Patrick Gruczkun, με την Ομάδα Συντονισμού του Γερμανικού Δικτύου ALF και την υποστήριξη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Καρλσρούης (KIT), στις 21 Απριλίου 2020. Στη διαδικτυακή συνεδρία θίχθηκαν θέματα όπως:

  • Διαπολιτισμική ικανότητα: τι είναι και πώς λειτουργεί
  • Ταυτότητα και μετανάστευση
  • Πολιτισμός και πολιτισμικές διαφορές – ως έννοια με οφέλη και περιορισμούς
  • Ο κίνδυνος του μοναδικού αφηγήματος – στα στερεότυπα
  • Αντιμετώπιση συγκρούσεων αξιών

Η διαπολιτισμική ικανότητα είναι η δεξιότητα να λειτουργούμε αποτελεσματικά σε κάθε πολιτισμικό πλαίσιο, να σκεφτόμαστε, να ενεργούμε κατάλληλα, να επικοινωνούμε και να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους από διαφορετικά πολιτιστικά υπόβαθρα – στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό. Η διαπολιτισμική ικανότητα είναι ένα πολύτιμο πλεονέκτημα σε έναν ολοένα και πιο παγκοσμιοποιημένο κόσμο, όπου είναι πλέον σύνηθες να αλληλεπιδράσουμε με ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς και χώρες, με ανθρώπους που έχουν διαφορετικές αξίες, πεποιθήσεις και εμπειρίες (πηγή: Monash University).

Μια κλασική προσέγγιση για την έννοια του πολιτισμού είναι να πούμε ότι ορίζεται από τα κοινά στοιχεία μεταξύ των ανθρώπων (μέσα σε μια χώρα ή μια ομάδα). Αλλά ακόμα και μέσα σ’ ένα κοινό πολιτισμικό πλαίσιο (είτε μιλάμε για χώρα ή είτε για ομάδα) υπάρχουν πάντα πολλές διαφορετικές συμπεριφορές, απόψεις και αξίες. Αυτό που δημιουργεί την έννοια του κοινού πολιτισμού, ωστόσο, είναι ένα πλαίσιο όπου ορισμένες διαφορές είναι αναμενόμενες. Αισθανόμαστε “σαν στο σπίτι μας” σε μια κουλτούρα, όταν είμαστε σε θέση να διασταυρωθούμε μ’ αυτές τις διαφορές και -ωστόσο- να νιώθουμε οικεία.

Η διαπολιτισμική ικανότητα αφορά σε καταστάσεις όπου δεν είμαστε εξοικειωμένοι με τους τρόπους σκέψης, αίσθησης και δράσης του άλλου και αυτό το αποδίδουμε στις  πολιτισμικές διαφορές. Όταν βρισκόμαστε σε μια τέτοια κατάσταση, μπορεί να μπερδευτούμε, να είμαστε ανήσυχοι ή απογοητευμένοι. Η διαπολιτισμική ικανότητα αφορά ακριβώς στην ανάκτηση της αίσθησης να νιώθουμε ” σαν στο σπίτι μας ” και, ως εκ τούτου, στη διεύρυνση των πλαισίων στα οποία μπορούμε να λειτουργούμε.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Fethi Mansouri, Πρόεδρο της UNESCO (τομέας Ποικιλομορφίας & Δικαιοσύνης), ο διαπολιτισμικός διάλογος είναι από μόνος του ένα ουσιαστικό εργαλείο που θα χρειαστούμε στο περιβάλλον μετά τον COVID-19. Θα πρέπει να επαναδιαπραγματευθούμε ένα νέο παγκόσμιο σύμφωνο, ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο. Παρόλο που ο διαπολιτισμικός διάλογος δοκιμάζεται αυτή τη στιγμή, λόγω συνθηκών, έχει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον κόσμο που θα προκύψει μετά τον COVID-19.

Ο Patrick Gruczkun είναι κορυφαίος εκπαιδευτής με μακρά εμπειρία στη διαπολιτισμική ικανότητα και στην εκπαίδευση επίλυσης συγκρούσεων.  Ήταν υπεύθυνος για τον συντονισμό του δικτύου του Ιδρύματος Anna Lindh από το 2011-2016. Η εταιρεία του, Samarbets bolaget, είναι μέλος του Σουηδικού Δικτύου του Ιδρύματος Anna Lindh Foundation

Αναπτύσσοντας Διαπολιτισμικές Δεξιότητες μέσω των “STORY CIRCLES” – Μία διακρατική εκπαίδευση από την UNESCO και το Ίδρυμα Anna Lindh

Ήταν ένα μεγάλο προνόμιο για την Φωτόεσσα και, ιδιαίτερα την Ασπασία Πρωτογέρου, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, να συμμετάσχει στη ...
Read More

Διαπολιτισμική Ικανότητα: Διαδικτυακό σεμινάριο με τον Patrick Gruczkun, Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης

Η πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Πολιτών της Φωτόεσσας, Ασπασία Πρωτογέρου, συμμετείχε στο διαδικτυακό σεμινάριο Εκπαίδευσης Διαπολιτισμικής Ικανότητας, που πραγματοποιήθηκε από ...
Read More

Παρουσίαση του εργαλείου ελεύθερης έκφρασης “Ζωντανή Βιβλιοθήκη” (LIVING LIBRARIES) από το «Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο»

Στα πλαίσια της διεθνικής δράσης BeMyVoice (Γίνε η Φωνή μου), στην οποία συμμετέχει η Φωτόεσσα, το "Σπίτι της Ευρώπης στη ...
Read More

«Νησιώτισσες: Ατμομηχανή για ένα Βιώσιμο Τουρισμό»

«Γυναίκες σε Νησιά, Μοχλός Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού» Η Φωτόεσσα στο καινοτομικό πρόγραμμα του Anna Lindh Foundation  Η Φωτόεσσα έχει τη ...
Read More

«Παγκόσμιες Κρίσεις, Κοινά Προβλήματα, Συλλογικές Λύσεις»

Anna Lindh Foundation Intercultural Research Project Grant «Παγκόσμιες Κρίσεις, Κοινά Προβλήματα, Συλλογικές Λύσεις» Η Φωτόεσσα συμμετέχει στο χρηματοδοτούμενο από το ...
Read More

QUO VADIS Euro-Med Civil Society?

Η μεγάλη έρευνα για την κατάσταση και το μέλλον της Κοινωνίας των Πολιτών στην Ευρω-Μεσογειακή περιοχή Το ερευνητικό πρόγραμμα "Quo ...
Read More

BeMyVoice – ΓΙΝΕ Η ΦΩΝΗ ΜΟΥ! Μια διακρατική δράση αλληλεγγύης για τη στήριξη της ελευθερίας του λόγου

Η Φωτόεσσα, επίσημο μέλος του Δικτύου του Ιδρύματος Anna Lindh Foundation (ALF), με ιδιαίτερη χαρά εκπροσωπεί την Ελλάδα στο διακρατικό ...
Read More

«Κενές αίθουσες διδασκαλίας: ο αντίκτυπος του COVID-19 στην Εκπαίδευση» Διαδικτυακή συζήτηση από το “Friends of Europe”

Συζήτηση για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τον Σεπτέμβριο ’20, με τη συμμετοχή φορέων εκπαίδευσης από την ...
Read More

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών: «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ» – Τοπική δράση

Μετά την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών (Κύπρος, 2019) από το Anna Lindh Foundation (ALF), η Φωτόεσσα, συμβάλλοντας στους ...
Read More

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών από το ALF στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών (25/11 με 1/12/19)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Intercultural Learning and Cities του ALF, το οποίο στοχεύει στην προετοιμασία και ενεργοποίηση των ανθρώπων στις ...
Read More
,

Αναπτύσσοντας Διαπολιτισμικές Δεξιότητες μέσω των “STORY CIRCLES” – Μία διακρατική εκπαίδευση από την UNESCO και το Ίδρυμα Anna Lindh

Ήταν ένα μεγάλο προνόμιο για την Φωτόεσσα και, ιδιαίτερα την Ασπασία Πρωτογέρου, εκπαιδεύτρια εκπαιδευτών στην Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, να συμμετάσχει στη ...
Read More

Διαπολιτισμική Ικανότητα: Διαδικτυακό σεμινάριο με τον Patrick Gruczkun, Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καρλσρούης

Η πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Πολιτών της Φωτόεσσας, Ασπασία Πρωτογέρου, συμμετείχε στο διαδικτυακό σεμινάριο Εκπαίδευσης Διαπολιτισμικής Ικανότητας, που πραγματοποιήθηκε από ...
Read More

Παρουσίαση του εργαλείου ελεύθερης έκφρασης “Ζωντανή Βιβλιοθήκη” (LIVING LIBRARIES) από το «Σπίτι της Ευρώπης στη Ρόδο»

Στα πλαίσια της διεθνικής δράσης BeMyVoice (Γίνε η Φωνή μου), στην οποία συμμετέχει η Φωτόεσσα, το "Σπίτι της Ευρώπης στη ...
Read More

«Νησιώτισσες: Ατμομηχανή για ένα Βιώσιμο Τουρισμό»

«Γυναίκες σε Νησιά, Μοχλός Ανάπτυξης Βιώσιμου Τουρισμού» Η Φωτόεσσα στο καινοτομικό πρόγραμμα του Anna Lindh Foundation  Η Φωτόεσσα έχει τη ...
Read More

«Παγκόσμιες Κρίσεις, Κοινά Προβλήματα, Συλλογικές Λύσεις»

Anna Lindh Foundation Intercultural Research Project Grant «Παγκόσμιες Κρίσεις, Κοινά Προβλήματα, Συλλογικές Λύσεις» Η Φωτόεσσα συμμετέχει στο χρηματοδοτούμενο από το ...
Read More

QUO VADIS Euro-Med Civil Society?

Η μεγάλη έρευνα για την κατάσταση και το μέλλον της Κοινωνίας των Πολιτών στην Ευρω-Μεσογειακή περιοχή Το ερευνητικό πρόγραμμα "Quo ...
Read More

BeMyVoice – ΓΙΝΕ Η ΦΩΝΗ ΜΟΥ! Μια διακρατική δράση αλληλεγγύης για τη στήριξη της ελευθερίας του λόγου

Η Φωτόεσσα, επίσημο μέλος του Δικτύου του Ιδρύματος Anna Lindh Foundation (ALF), με ιδιαίτερη χαρά εκπροσωπεί την Ελλάδα στο διακρατικό ...
Read More

«Κενές αίθουσες διδασκαλίας: ο αντίκτυπος του COVID-19 στην Εκπαίδευση» Διαδικτυακή συζήτηση από το “Friends of Europe”

Συζήτηση για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τον Σεπτέμβριο ’20, με τη συμμετοχή φορέων εκπαίδευσης από την ...
Read More

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών: «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ & ΠΟΛΥ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΤΗΤΑ» – Τοπική δράση

Μετά την Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών (Κύπρος, 2019) από το Anna Lindh Foundation (ALF), η Φωτόεσσα, συμβάλλοντας στους ...
Read More

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών από το ALF στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών (25/11 με 1/12/19)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Intercultural Learning and Cities του ALF, το οποίο στοχεύει στην προετοιμασία και ενεργοποίηση των ανθρώπων στις ...
Read More
,

«Κενές αίθουσες διδασκαλίας: ο αντίκτυπος του COVID-19 στην Εκπαίδευση» Διαδικτυακή συζήτηση από το “Friends of Europe”

Συζήτηση για τον αντίκτυπο της πανδημίας στην εκπαίδευση, πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά τον Σεπτέμβριο ’20, με τη συμμετοχή φορέων εκπαίδευσης από την ...
Read More

Εκπαίδευση Εκπαιδευτών από το ALF στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση Πολιτών (25/11 με 1/12/19)

Στο πλαίσιο του προγράμματος Intercultural Learning and Cities του ALF, το οποίο στοχεύει στην προετοιμασία και ενεργοποίηση των ανθρώπων στις ...
Read More

Μάιος 2019: Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα AGORA Erasmus+, στην Αθήνα

Η Φωτόεσσα είχε την τιμή να φιλοξενήσει στην Αθήνα, 14 με 20 Μαΐου, το τέταρτο και τελευταίο μέρος του διακρατικού ...
Read More

Bιωματική συνεδρία αυτοανάπτυξης: Η προσωπική ενδυνάμωση ως μοχλός επίτευξης των προσωπικών στόχων

Η Ελένη Παπαδάκη, κορυφαία ολιστική ψυχολόγος, εκπαίδευσε τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα Agora Erasmus+ στην επίτευξη των στόχων τους μέσα από ...
Read More

«Κινητήρας»: Επιχείρηση με στόχο την ενθάρρυνση της βιωσιμότητας και της ανάπτυξης της κοινωνικής και δημιουργικής επιχειρηματικότητας

Η Fotoessa επέλεξε να συμπεριλάβει το διεθνώς αναγνωρισμένο Καλλιτεχνικό Δίκτυο Παραστατικών Τεχνών«Κινητήρας» στo διακρατικό πρόγραμμα Agora Erasmus + (2019) στην ...
Read More

Δρ. Ζ. Κούρνια: Ευκαιρίες χρηματοδότησης για νέους στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Σε συνεργασία με την βραβευμένη επιστήμονα Δρ. Ζωή Κούρνια, η Φωτόεσσα διοργάνωσε εκπαιδευτική συνεδρία για τους συμμετέχοντες στο Πρόγραμμα Agora ...
Read More

Ρομάντσο: Δημιουργικό Hub & Πολιτιστικό Κέντρο

Το Romantso, χαρακτηρισμένο από το κοινό και σημαντικούς θεσμούς ως ένας καινοτόμος χώρος που τα τελευταία δέκα χρόνια διαμορφώνει συνεχώς ...
Read More

“Σχεδία”: Στήριξη των Αστέγων και Υπόδειγμα Κοινωνικής Συμπερίληψης

Οι συμμετέχοντες του Προγράμματος Agora Erasmus + (2019) είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις εγκαταστάσεις του μη κερδοσκοπικού οργανισμού «Σχεδία» ...
Read More

ΣΠΙΤΙ ART BAR: Καλλιτεχνική Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα

Οι ταλαντούχοι καλλιτέχνες και επιχειρηματίες, Γιώργος Λικουδής και Πάνος Καρτιμπέλης, παρουσίασαν στους συμμετέχοντες του προγράμματος Agora Erasmus+ τον επιτυχημένο  τους ...
Read More

Κοοπερατίβα Ψηφιακής Επικοινωνίας “Sociality”: Η σημασία της διαδικτυακής παρουσίας

Η ζωή στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνεπάγεται την προσέγγιση του κοινού και των πελατών μέσω ιστότοπων και με ...
Read More

Orange Grove: Υποστήριξη για νεοσύστατες επιχειρήσεις

Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και πρακτικών δραστηριοτήτων του Προγράμματος Agora Erasmus+ (2019) στην Αθήνα, η Fotoessa διοργάνωσε επίσκεψη στην Πρεσβεία ...
Read More

Κ. Μπαλαμώτη: Εύρεση Χρηματοδότησης Νέων Επιχειρηματιών

Η χρηματοδότηση θεωρήθηκε το δυσκολότερο βήμα για την ανάπτυξη του έργου από την πλειονότητα των συμμετεχόντων στο Πρόγραμμα Agora Erasmus+ ...
Read More

Welcommon Hostel: Ένα μοναδικό μοντέλο κοινωνικά υπεύθυνου και βιώσιμου τουρισμού στην Αθήνα

"Είμαστε μέρος της κοινωνικής αλλαγής που θέλουμε να δούμε να συμβαίνει" Η Fotoessa επέλεξε το Welcommon Hostel ως τον κύριο ...
Read More

Μάρτιος 2019: Το πρόγραμμα AGORA Erasmus+ στην Κλουζ της Ρουμανίας

Το τρίτο μέρος του προγράμματος AGORA Erasmus+ πραγματοποιήθηκε στην Κλουζ της Ρουμανίας 25 με 31 Μαρτίου. Στο διάστημα αυτό ο ...
Read More

Μάντσεστερ, Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2018: Το πρόγραμμα AGORA, Erasmus+, στο Μάντσεστερ της Αγγλίας

Νέοι και νέες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τεχνών και του πολιτισμού, από την Ελλάδα, τη Σουηδία, τη Ρουμανία και ...
Read More

Μάλμε, Ιούνιος 2018 : Η αφετηρία του προγράμματος AGORA Erasmus+, στην Σουηδία

Στο Μάλμε της Σουηδίας πραγματοποιήθηκε στις 13-18 Ιουνίου ’18, το πρώτο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος ‘Access to Global cOllaboRative Arena’ (AGORA).  Το πρόγραμμα, που ...
Read More

Μάιος 2018 : Welcome to AGORA! – Ένα καινοτόμο πρόγραμμα Νεανικής και Δημιουργικής Επιχειρηματικότητας

 Το Agora είναι ένα πρόγραμμα 18 μηνών για νέους και νέες που έχουν γνώση και εστίαση στους πολιτιστικούς, δημιουργικούς και ...
Read More

Η Φωτόεσσα πιστοποιήθηκε στην Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στη Δημιουργική και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα (CSEP Training)

Η Φωτόεσσα συντόνισε, εκπαιδεύτηκε και πιστοποιήθηκε ως εκπαιδευτής εκπαιδευτών (ToT) μαζί με άλλους μη κυβερνητικούς φορείς, στο Πρόγραμμα Κοινωνικής και ...
Read More

2016: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ LAZORD FOUNDATION

Το Lazord Foundation πραγματοποίησε την τελική φάση εκπαίδευσης των μελών του προγράμματός του (http://lazordfoundation.org/) στο Leadership & Fellowship και την ...
Read More